25 februari 2009

Vad hände under 1960


Jag fyller år idag mm jag erkänner och även om jag inte riktigt tycker om detta att snart funnits med i 50 år så fick jag rådet idag av en vän att summera lite. Inte för att sluta utan för att fortsätta.. så okey...

Det känns länge sen och jag minns faktiskt helt naturligt inte så mycket av 1960, men en del roliga saker hände. Jag är lika gammal som Arlanda, Draken blev så glad när jag föddes att han flög fort väldigt fort!
Jag skulle kunna ha kvar namnet "Plantland" när jag gifte mig, va synd att jag inte visste det ;) Ja och lite mer hände under år 1960, men framför allt så är jag faktiskt tacksam för att jag fick födas, mmmm jag känner en glädje inför livet och att jag fått leva. Tack!
Jag går i förutberedda vägar.Jag har målet klart och även om jag halkar lite då och då,och blir överraskad över saker som händer och även är jag inte beredd på vad som händer runt kröken så har jag ett stadigt tag i min tro och min barnatro ja den bär , det vet jag av erfarenhet.

här är lite vad som hände under 1960....

Storflygplatsen Arlanda utanför Stockholm öppnas för allmän trafik.
Det svenska flygplanet Draken överskrider dubbla ljudhastigheten
Enligt förslag till en ny svensk namnlag skall hustrun kunna behålla sitt släktnamn i äktenskapet
Fluorborstning av tänderna införs för alla skolbarn i Sverige.
Atomubåten USS Nautilus fullbordar den första jordenruntresan under vatten.
Den före detta tyske SS-officeren Adolf Eichmann tillfångatas av israeliska agenter i Argentina.
Den sovjetiska satelliten Sputnik 4 skjuts upp.
John F. Kennedy blir den hittills yngste att väljas till amerikansk president (43 år gammal).

2 kommentarer:

Bibban sa...

Och din storsis fyllde 5 år samma år.. mm

Mette J sa...

Hjärtliga gratulationer till dig!
Kram
Mette