11 maj 2009

Ut och Njut av Guds natur

Ja varför inte ut och njuta, detta är blomma från vårt eller maken´s bigaråträd, fantastiskt! Liv i torra grenar :) Det kan se så trist ut under vintermånaderna men djupt därinne finns livet, liv som producerar glädje åt betraktaren. En mening i en andaktsbok jag fått av min goa vän från USA låter så här:
The root of faith produces the flower of heart-joy. Maybe not at the first but it comes in due time... Put your trust on the Lord
Jag blev så uppmuntrad av detta när jag läste det här om dagen. Man sätter sin förtröstan på vad Gud sagt i sitt ord man påminner sig om det ofta ofta. Omständigheterna kanske talar precis tvärt emot men man släpper inte taget, man fortsätter att vattna det starka ordet från himlen.
När sedan bönesvaret börjar knoppa, även om det kanske inte blir exakt som man trodde eller bad, så sprids glädjen genom hela kroppen. Har man lämnat det i Guds hand så behöver man inte oroa sig, det kommer en lösning. Det kommer en glädje till slut....
I morgon är det en annan dag men låt inte denna passera utan UT och NJUT... bra sagt Bibban..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka vackra blommor i trädet.
Älskar denna årstiden med alla fina skiftningar och blommor som vaknar till liv.
Du skriver så bra..
Mm, det är bara till att njuta av naturen och livet.
Kram

Anonym sa...

Ja, tack för det du skriver Ingela! Det är sant!!! Å nu längtar jag efter att bara lägga allt till Gud. Vi har så mycket att be över, för våra vänner och oss själva. Jag vill vara en bön.

Kraaam Annelie

Anonym sa...

Hej!
Hoppas att det är ok att jag har ett bloggtips där jag tipsar om din fina blogg!

Annelie

bollebygdsbo sa...

Hittade hit via "Under förvandling"
Blev ju nyfiken på en namne. :)

Tacksamheten för allt skapat känner jag varje dag.
Men ibland kan det vara svårare att ta fram lyckan och glädjen.
Men bara ibland. :)

Hälsar Ingela på Västkusten

Anonym sa...

Hej!

Vad menar du med skärpa dig? Är du inte alltid skärpt?

Kram Annelie

Anonym sa...

Ps. Va bra att du säger att det är roligt idag!! Nyfiken....

Kraaam