05 maj 2009

Kvällskvistenfunderingar


Jag borde ha gått och lagt mig för en stund sedan men icke... men jag borde...skall bara...
Det har stormat idag, ja inte ute utan i omständigheterna. Det började bra och vid lunchtid var det 100 % stilla. Men... sen... poff pang poff... och frun i Fjällboskogen som har så stor frid och som stått, gått och legat i Psalm 23 hela helgen for pladask omkull, bildligt talat. Sedan efter ett telefonsamtal så var humöret på frysgrader. Rysligt dåligt, fast jag kamoflerade det bra till dem som inte behöver bli drabbade. Men uuhhh jag kan säga att det gick fort!! att handla idag. Såg liksom bara dimma och mörker framför mig och ett STORT NIX! Resan hem i bilen var tyst, ja inte de två övertrötta barnen, det var flamsigt värre. Trevlig kväll det blir tänkte jag... men sen hände det som så ofta ofta ofta händer... min älskade bästis nödolustkompis kom ner för trappen gav mig en kram och sa: Det kommer att bli bra,och påminde mig om vårt ord
" Jag vet väl vilka tankar jag har för er, fridens tankar och inte ofärdens till att ge er en framtid och ett hopp...."
Det dåliga humöret bara rann av mig som vatten på en .. ja okey då ... gås :) Hoppet spred sitt klara sken och även om jag inte sett lösningen så bara vet jag att everything is gonna be alright!!

Gud är på vår sida, alltid, han ser på oss och ler av glädje varje gång han ser oss...
Så jag vill bara uttrycka min tacksamhet till min älskade make, han läser inte min blogg hehe så han får höra det ändå. Men tänk va underbart det är med vänner, vänner som ser bortom dåligt humör och som älskar att se sin vän glad! Reallife vänner, bloggvänner, Facebookvänner, gamla vänner, nya vänner.... det finns många som kommer att kunna betyda så mycket för många.

Så nu har jag fundrat klart... nu skall jag ta den här kroppen till sängen och försöka sova ikapp lite tid.

God natt små kamrater och TACK för idag.... i morgon är det en ny dag, med gott humör... :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att en kram kan få allt att rinna av dig :)
Du behöver inte dra på nån tung beskymmersryggsäck, för den vill han lyfta av oss. Be om vad ni vill och ni ska få det! WOW WOW WOW! Vilka beskymmer vi än har så finns svaret hos vår herre!
Kram Mette

Bibban sa...

Min lillsis är så god och glad.
men det kan man inte vara varje dag.....
Du får se det som så här...
Det är så här livet är...
KRAM
vi ses om två veckor

Anonym sa...

Ingela! Du skriver så underbart! Förstår varför jag älskade när dina brev kom, för många, många år sedan...trots att vi bodde bara drygt 3 mil ifrån varandra så skrev vi, massor av brev och jag har sparat alla! Vilken Gudagåva att vi fått så underbara livskamrater, båda två och vilken nåd att få vila i Guds hand, vad än livet bär med sig! Kramar Anneth

Anonym sa...

Hej Syster i Kristus!

Va gott att höra att det händer positiva saker för er!! Det var väl så du menade? har ni hittat bostad?? Nu var jag nyfiken...

Kram annelie

Ulrika sa...

Hej Ingela! Tack för att du läser på min blogg också och kommenterar. Det är mysigt att ta en stund och "läsa runt". Tack för bibelord! Hoppas att du får sova gott! Och nu en ny dag... när Gud är med dig!

Anonym sa...

jag blir så glad när jag läser din blogg- och uppmuntrad ska du veta =) en facebookvän Monica