07 maj 2009

torrrsdag

En vanlig torsdag, en solig en i alla fall här på östra sidan av vårt kära Sverige.
En vanlig torsdag som kan fortsätta vara helt vanlig,
eller så händer det något som man inte väntat sig!
Min sis i staden vid södra spetsen Vättern är sjukskriven fortfarande... inte skoj.
Så henne skulle jag vilja ge en kram och säga Du e bra du det kommer att bli bra... :)
Min sis i södra delen av Vänern förbereder sig för årets resa
och det spritter nog i benen på henne. henne får jag snart ge en lycka till kram.
Sen har jag storbro också 4 stycken, 4 vackra stiliga roliga 4 företagsamma goa fina bröder
dem tar jag i en klämkram. lillsis älskar er...
För lillsis de e jag och kommer alltid att va, hur gammal jag än blir...
det känns faktiskt riktigt riktigt bra de...
även fast jag fick sitta inne på mitt rum och lyssna vid dörren när första avsnitten av HighChapparal visades.
Jag har legat med örat tätt intill väggen också till mina storsis rum och lyssnat vad de haft för sig på kvällarna, ett och annat slank nog ur mig till mamma o pappa ibland om jag inte fick vara med dem... det skäms jag lite för...
Men jag är nog alldeles säkert förlåten för
Jag är lillsis henne kan man inte vara arg på...... eller????? hihi

4 kommentarer:

Mette J sa...

Själv är jag storasytster duktig! Fick alltid ta hand om lillbrollan som alltid var liten liksom...trodde ett tag att han nog aldrig skulle kunna ta hand om sig själv men se det kan han och han är bra! Har ju själv fyra barn och vet nog precis hur det är för en del minstasyskon och de har det nog många gånger ganska bra och blir kanske lite bortskämda kan jag tänka mig att vissa storasyskon tycker.....;/

sivisen sa...

Det var ett gulligt inlägg! Från en lilla syster till en annan =)

Polargrevinnan sa...

Hej igen!
Jag pendlar mellan strykbrädan (sommarkläderna som var med på resan) och datorn. Jag har inget bråttom, en nackdel ibland, jag skjuter upp icke trevliga men nödvändiga saker.
Jag blir avundsjuk (fy) på dig som har så fin kontakt med dina syskon.
Själv har jag en bror och 2 systrar.
Min lillasyster, som bor i Skåne, har jag fin kontakt med, vi andra ses inte så ofta.
Funderar ibland varför det blivit så. När far och mor levde var de en sammanhållande länk. Nu är jag äldst och borde kanske göra något, det tål att tänka på.
Nu återgår jag till strykningen.
Ha det så bra. Kram Viola

Bibban sa...

Hej du min minsta sis, söt och uppnosig var du redan då..hehe
kramar dej