06 februari 2010

Minsann....

... hör jag inte fåglarna kvittra lite så där i smyg... tyckte bestämt att jag hör lite eller är det kanske vår undulat Casper... kan man få hörselhallucinationer... Jag längtar i allafall efter vårfågelsången nu... INTE efter min förre grannes tupp, om ni minns.... utan det där underbara kvidevidevitt.... ♪♫...
Idag är det lördag och bladet är inte tomt utan det skall fyllas med lite tvätt, handla mat, liiite städ och trevliga goa gäster ikväll men först ett gympapass, ja ni hör rätt :)) hehe Jag måste ju skramla på mig lite aktivitetspoints till ikväll.

Det är väldigt skönt att lyfta blicken, har ni provat, lyfta den högt över tvätthögar, halvtomma kylskåp dammråttor och framförallt jobbet. För min del så har jag ett jobb som jag trivs förträffligt med men det samlar lätt på sig och man vill väldigt lätt snickra ihop egna smidiga lösningar istället för att lugna sig och samla tankarna i lugn och ro. Det är där skatten finns tror jag... i lugnet mitt i stormen... hos Gud... Jag är glad att det finns någon som tänker högre tankar än vad jag gör och som jag kan få plocka upp i stillheten inför honom. Så jag lyfter blicken till honom...
"Operator, information, Give me Jesus on the line"

3 kommentarer:

Bibban sa...

Hej sis 80 kg nääää 8.0 ska de va såklart, men tyvärr så vill vågen inte ner bara upp...
Kram på dej

Tina sa...

Hej hopp!!
Ja, jag håller med dig.. längtar till vår & fågelkvitter.. vatten som pårlar & solen som försiktigt tränger sig igenom trädens gröna kronor!!
Tyvärr har jag en sjukdom som gör att jag ej får vistas i solen el värme,, men längtar ändå =))
Ha en underbar Söndag!!
Kram Tina

tankar från mitt fönster sa...

Jag anade också fågelkvitter fast svagt och det doftade nog litet vår i luften då jag "stavgångde" igårl
Ha en skön måndag o isdag ....