17 maj 2010

Grattis lilla pappa

Min fina pappa fyller år idag, 89 år. Jag är inte på plats men kommer nästa vecka få ge honom en varm kram... Jag vet att han inte läser detta men jag vill ändå få ned några ord om vad jag känner just nu ikväll... Värmen, omtanken, tillrättavisningarna( jo jag är glad för dem), alla år av arbete och slit för att maten skulle stå på bordet till den hungriga familjen, kloka ord på vägen som man kanske inte valde att följa alla gånger men som i sinom tid fått sin verkan, allt fixande, semestrarna i norrland... och tack pappa för alla mina syskon... och TACK för att du visat vägen...tack för alla härliga gamla LP skivor som ofta låg på skivtallriken, med underbara läsarsånger som än idag gnolar inom mig... kanske var det alla dessa sånger som förde mig till de val som jag senare gjorde i livet... Tack för att du alltid förlåtit mig när jag gjort fel emot er....
Förlåt för att jag inte är hemma så ofta, förlåt för att jag kanske inte alltid visat uppskattning, Jag älskar dig lilla pappa....

2 kommentarer:

Anneth sa...

Hurra Hurra Hurra Hurra för din go'a pappa, Ragnar. Tänker på stunderna i er familj, med en massa värme i hjärtat!

Anna sa...

Fint skrivet! han är för go "lilla" morfar, han har blivit gammal men är ändå sig lik!