16 maj 2010

Söndagkväll


Jag var till doktorn i onsdags... har haft ett brummande ljud i öronen nästan i 2 års tid.. det har blivit bättre men jag ville kontrollera det hela... Jodå... tinnitus it is.... bästa sättet att primärt bota det är att ha ett störande ljud hela tiden... ????? Så tystnad goodbye... sicken tur då att vi numera bor så suset från E4 och busstrafiken når mina intillhuvudet liggande vänner... tack för att ni sitter där förresten... Tant doktorn (för det var en tant, var lite fundersam först men nej hon hette Berit så en manlig läkare kunde det ju inte vara även om det såg ut så)förslog en fransk röst hela tiden eller varför inte en arabisk talande.... seriöst ... jag vet inte om hon drev med mig.... vet ni?
Nåväl jag går till vila nu och behöver inte bekymra mig så mycket... gubben låter lite på natten han med :)) Men hellre det än en fransos eller arab :))
I morgon kära vänner är det en ny dag, med buller, röster, telefonsignaler ..... vilken tur

2 kommentarer:

Anneth sa...

Grattis, nu är vi två! Har haft Tinnitus i ca 5 års tid och det är minsann inget roligt besked att få. Delvis har jag vant mig. Mitt
"grund-tjut" kan jag stå ut med, det finns där hela tiden. Men ibland läggs ett extra ljud på, som toner i olika höjd och då kan man bli tokig! Det händer när jag, ofrivilligt blivit utsatt för höga ljud, på Bio, eller t.ex då lovsången varit med på tok för hög volym på stora konferenser. ( det borde förbjudas! Gud är inte döv!) Tack och lov har det hittills klingat av efter 1-2 månader, men jag blir lika rädd varje gång att det ska bli kvar. Jodå, jag fick också tips om ljud-maskerare eller hör och häpna; en operation som skulle göra mig döv på det drabbade örat (det är bara i vänster öra)! Vad säger man? Rekommenderar dig att skaffa special-gjutna proppar, som sänker volymen, när du t.ex ska på konsert eller Bio! Mina kommer från "Bellman & Symfon". Eftersom jag fick en konstaterad bullerskada, orsakad av mitt jobb, bekostades den av min arbetsgivare. Har alltid propparna med mig i handväskan. De är bekväma att använda. Lite tips till dig, från mig. Kram!

Anonym sa...

Men herregud säger jag bara ...vad jobbigt!! jag har haft tinnitus två år snart och lider mycket av detta. Undrar när folk säger Gud hör bön varför han inte hjälper oss att ta bort vår ttinntius?? Kan ni svara på det?
Tacksam

Gud hör bön - jag hör buller