14 maj 2010

Vänner från hela världen


Satt idag på lunchen och talade med en person som jag aldrig träffat på tidigare.. hennes dotter däremot har jag mött. Hon är från USA och vi samtalade på engelska, såklart... några bord bort hördes det norska och ytterligare lite längre bort kunde jag ana ryska. Utan att höra det så visste jag att det fanns tyska, spanska, polska, kinesiska och hindi i lokalen...En schlagerfestivalsångare från Armenien klev in genom dörrarna när jag gick ut.... Plötsligt så kändes världen väldigt liten eftersom vi alla befann oss på kyrkans restaurang... så väldigt välsignat att gå bland så olika världsdelar på en gång. Vilken rikedom att känna samhörighet utan att känna varandra personligt...och utan att kunna tala språket... Vi delar ett intresse en glädje Vi är samlade för en och samma sak... att få del av ordet och att tillsammans få sjunga lovets offer till vår Gud... Det är rikedom....
I från alla folk och tungomål hörs en sång till vår Gud... Halleluja Halleluja

Inga kommentarer: