09 januari 2011

Jullovet slut för denna gång


Upprepar det som många mammor säger varje år.. Skönt för barnen att komma iordning igen..
Vi fick en smärre "chock" igår... vår näst minsta lilla gullunge kommer och berättar att "vet ni jag fyller 14 år i juli och börjar 8:an i höst... " Jag var beredd att säga sakta i backarna du blir bara 12 men insåg sanningen att så är det ju. Kära tid och jag börjar summera det blir 251 år att fira 2011 om jag räknar Liljebäckarna. För att inte tala om min egen far som fyller 90 år och min mor 84 och svärmor 88.... oj... men tänk vad mycket erfarenheter och livsöden, historier och äventyr som finns i alla dessa år. Det är ju också en del av rikedomen.
Sitter här lagom mätt och alldeles utsökt nöjd efter en eftermiddag med goa vänner och härliga samtal. I morgon är det en annan dag och jag vet att den åtminstone kommer att innebära ett besök hos frisören... Resten får visa sig i morgon.

1 kommentar:

Bibban sa...

å så jag som fyller lite mer än 25ja jisses va tia går..hehe ;))
och du, jag tror vi lite av det goa;)