18 mars 2011

Fredags förtröstan

"Han skall utföra sitt verk, ett sällsamt verk. Han skall förätta sitt arbete, ett förunderligt arbete" Jes 28: 21b
 
Tankar på förtröstan fyller mig idag. Vi kommer nog alltid ha berg och dalar att färdas genom. Kanske ibland småbackar att ta oss över och vissa dagar kanske vi bara känner av en sten i skon för att andra dagar susa fritt och inga problem fiunns på vår himmel. Det är på något sätt livet. Men där mitt i livet mitt i solen regnet eller skuggan så kan vi få vandra med en förvissning om att Gud är med.
Fredag, igen, och jag ser fram emot en än så länge oskriven helg. ..

1 kommentar:

Kristina sa...

härlig bibelvers, den blev ny för mig. Ska predika om den kämpande tron på söndag och ditt inlägg kändes bra i dom tankarna. Ha en skön helg kram Kristina i Umeå