29 augusti 2011

Kallt kan bli varmt

Sitter o fryser på jobbet och upptäcker att termostaten är inställd på blått, mycket blått ! Som tur är sitter jag själv på makten att vrida den lite mer mot det röda så att temperaturen ändras. En liten liten vridning uppåt och lampan som visar förändringen i temperatur slocknade. Kommer att tänka på hur vi påverkar genom vår egen inställning. En predikant sa en gång "bättre vara en termostat och inte en termometer" och det ligger ganska mycket i det. Jag kan med en enkel justering av termostaten förändra temperaturen i min omgivning och hör och häpna hos mig själv också. :) Självklart kan jag leva med att det är kallt och välja bli irriterad på att ingen annan ändrar på termostaten. Men tänk så enkelt om jag tar för vana att se till att min egen termostat är inställd på lagom temperatur. Så med detta lägger jag till ytterligare en sak i min höststädning av mig själv...

Gört själver som man säger hemmave
lånat bilden från Lindab climat

1 kommentar:

Kristina sa...

Tack för kram och kommentar. Så sant du skriver nu om termostat o termometer. Det är mkt jag kan göra själv . Ha en bra och välsignad dag Kram Kristina