23 april 2012

Innehållsrikt liv

Jag känner mig så privilegierad, aningen trött men tacksam efter en innehållsrik helg, Jag känner mig rik, tacksam och varm i hjärtat. Jag får ibland nypa mig i ärmen är det verkligen jag som får uppleva så här mycket. Visst, vissa dagar svämmar tröttheten över, tar över och skymmer sikten. Dagar då man kanske önskar att det skulle vara mindre som händer. Dagar då man lite bågnar av bördan. Men andra dagar trots trötthet så är det just innehållet i livet som gör mig rik, varm och välsignad ända ut i fingerspetsen. Hur kan det kännas så olika vad är det som gör skillnaden? Som troende tror jag att skillnaden ligger i hur jag börjar dagen och kanske också avslutar den. Det blev så tydligt i morse, innan jag satte ned fötterna från sängen så riktade jag mitt sinne till Gud. Tackade för välsignelsen att få vakna och känna livet flöda. När jag sedan kom till mitt arbete så börjades dagen som vanligt med en gemensam bibelläsning och bön tillsammans med mina arbetskamrater och atmosfären på mitt arbete blir en atmosfär av glädje sammanhållning och styrka. Så gick dagen och nu när jag snart får krypa till kojs igen så känns den där goa mättnaden och förnöjsamheten att trots att allt inte är perfekt så har jag ett gott liv att leva. Ett rikt liv att leva... och i morgon är det en annan dag som jag är fullt övertygad om kommer att bli minst lika innehållsrik som alla andra... Det skall va gött att leva :)

Inga kommentarer: