03 februari 2014

10 tack på varje ack



"Tio tack på varje ack" en bra paroll om man bara kunde komma ihåg den. Fullt medveten om att vissa omständigheter behöver ordnas upp och tillrättaläggas men jag tänker på alla jobbiga situationer och bökiga omständigheter och den där törntaggen som skaver hela tiden. Vi pyser ut frustration och irritation och ojande. Gnäller frustar och klagar. Vi blir till slut en plåga för alla runt omkring och oss själva. Så rådet att på varje ack lägga till tio tack är en livlina. För vi har mycket att vara tacksamma för. Fick frågan häromdagen
" Vilka är dina negativa sidor" ? ehh åhh då blev det jobbigt för i mina ögon så räcker inte en A4 sida att teckna ned allt jag skulle vilja ändra på. Men för att orka fokusera på några av dem, kanske bara en, så behöver vi energi och den får vi kanske genom att just tänka på tio bra saker för varje negativ sak och börja med det tacksamma. Så detta får bli min lista idag:

Tacklista
  1. jag vaknade frisk och med tak överhuvudet
  2. vattnet blev snabbt varmt i duschen
  3. det fanns rena kläder att ta på mig
  4. hunden hade inte kissat inne
  5. jag hade mat i kylskåpet
  6. hann få en puss och kram av min älskling
  7. har ett arbete att gå till
  8. arbetar på en plats där vi börjar med en liten bönestund
  9. fullt på min Att göra lista
  10. Jag vet att Gud är alltid nära 
Acklistan

den bleknade snabbt 

Inga kommentarer: